Setiap kunjungan pelawat dihargai

Wednesday, September 21, 2011

KELAM KABUT DEK DUA TUGASAN

Ingat tugasan 11 pagi di Seremban 2, Seremban...dapatlah menepati masa yang dirancang....aku sampai pejabat sebelum 10 pagi sebab nak pergi dengan kereta Utusan...tapi berlaku sebaliknya apabila jurugambar pulak berada di tempat tugasan lain....Hish...hampir 11 pagi baru bertolak dari pejabat di Chan Sow Lin....

Sampai kat sana...rupa-rupanya jurugambar di Seremban sudah ada.....alamak...kalau ku tahu begini..tak payah lah buang masa tunggu Iqbal....kesian dia terpaksa pecut segera dari majlis yang belum habis....yang aku tak puas hati...mahu apa-apa perkara buruk berlaku pada kat budak yang tak sampai setahun jagung kerja itu...sapa lah nak jawap....Yg bos jurugambar tu pulak kenapa pulak tak ada memberitahu anak buahnya mengenai perkara ini...sabar sahaja lah.

Tapi semua itu jadi rileks bila bertemu dengan Zalina....orang Perlis yang kini jd cikgu kelas membuat kek. Dulu dia kerja Utusan....peringkat editor la....tapi nampaknya minat dalam bidang bakery ini yang membuatkan dia beralih profesyen....


Sampai ka pejabat, hujan mencurah-curah dan terhegeh-hegeh juga aku mendaki anak tangga dengan membawa empat biji kek untuk bos dan rakan-rakan Zalina.....Aduh...sempat rasa sikit dah nak bekejar ke Sunway Giza di Damansara.


Semasa dalam kereta sempat sms CEO, 1901, Tengku Rozidar...saya lambat sikit....naik malu aku dari 2.30 petang minta tangguh ke pukul 3....dan tambah lagi setengah jam....cara dia tanya buat aku kecut....maklum la businesswoman masa itu emas....


Nak menuju ke tempat ini memang aku tak tahu langsung....apa lagi guna GPS dari telefon bimbit Nokia E5 aku la....tapi masalahnya aku ini degil sebab aku agak lembab dalam menerima arahan maka sebab tu la selalu sesat dan yang aku tahu...seperti biasa aku buat salah lagi...pastu...set balik ke tempat yang dituju....


Sambil memandu sambil tengok jam di kereta, aduh dah nampak Sunway Giza....tinggal 3 minit saja lagi dari masa yang dijanjikan....nak tunggu lampu hijau nak belok lagi...nak cari jalan masuk ke situ lagi....parking lagi...memang aku risau....malu kalau lambat sangat.


Fuh...puas aku minta maaf dengan Tengku Rozidar....ha..jurugambar..Naim lain macam pandang aku...dah tahu aku sesat....tapi alasan ke Seremban membuatkan aku dimaafkan dengan mudah tanpa rasa was-was....lega!!!


Selepas siap interbiu...termasuk kisah-kisah peribadinya yang sanggup dikongsi bersama aku....sesungguhnya aku amat berbangga dengan kesungguhannya melaksanakan satu-satunya sistem franchise makanan segera untuk dinikmati oleh rakyat Malaysia khususnya orang Islam tanpa rasa was-was.


Cuma aku sempat meminta dia jangan sesekali melepaskan 1901 itu kepada orang lain kerana selama 14 tahun sistem franchise ini kekal bertapak di negara ini dengan megah...tanpa saingan....


Menariknya semasa nak balik aku dibekalkan dengan dua set hotdog 1901 yang sememangnya sedap.....bukan sebab percuma tau!!! K...Chao...cerita untuk hari ini...

No comments:

Post a Comment